söndag 14 februari 2010

P-p-p-poker face, p-p-poker face! FUCK OFF!!!!!

Hej Hej! Välkommna! I dag blir det en freaking monster post för er. Jag har kanske nämnt förut att jag älskar musik! Så jag vill dela med mig av några texter jag finner väldigt intressanta. Så om ni vill läsa dem så finns de längst ner! Men, jag vill säga några saker först. Jag skulle inte kunna leva utan musik, jag skulle dö om jag blev hörselskadad eller värre. Jag vill inte vara döv och aldrig mer höra något! Döda mig på en gång om mina öron blir paj! Musik, sång, känslor... allt har ett samband. Musiken är uppdelad i en massa delar, alla instrument skapar det man ska digga till och höra. Sång är också där för att höra men den är där i musiken för att berätta något. Sången är det jag lyssnar mest på eftersom texten kan ha betydelse. Den kan förklara för mig vad jag ska säga i vissa situationer, den kan vara ett bra hjälpmedel om man vill säga något till någon. Som jag skrev i gårdagens inlägg, så kan det hända att jag inte pratar med Sofie. Då brukar jag sitta och "lyssna" på musiken, när jag egentligen vill säga något viktigt. Jag vet, korkat eller hur! Men fan. Ta Christina Aguileras texter. Många tror att jag endast älskar henne för att hon är så sjukt snygg, vilket är sant, men jag älskar henne lika mycket för all sång hon skapar. Hennes texter kan stämma ihop med liv! Ja, ja, ja! Om jag lyssnade och älskade Britney Spears, så skulle jag säga exakt samma sak. Men det jag vill ha sagt är att sångtexter är det jag älskar mest. Som låten jag lyssnar på just nu medan jag skriver "Lene Marling - Unforgivable Sinner". Den tilltalar mig på många områden, för när jag lyssnar på den här låten, då tänker jag ofta på, tro det eller ej, men jag tänker på Linn! Men jag... nej... inte här!

Men då kan man undra! Hur är det när det kommer till trance musik? Där sjunger man inte så ofta! Nej, exakt, men där handlar det om vilket humör man är på och vad man känner under tiden man lyssnar! Många av de trance låtar jag har, lyssnar jag på när jag känner mig deprimerad eller ledsen, för de har sådan felling i sig. Så för mig funkar det så att jag lyssnar på den här musiken, den för mig att känna mig mer ledsen och deprimerad, men samtidigt som den gör det så gör den mig glad. Det är ungefär som en psykolog. Jag väljer en låt som passar mitt humör, lyssnar på den, den får mig att ledsen, väldigt ledsen, och när låten är slut så kan jag bli gladare. Jag behöver inte sitta och gråta en skvätt för att allt ska kännas bättre. Låten tar bort mitt behov att gråta. Precis som när jag arg. Jag sätter igång världen argaste jävla musik, hårdrock eller något inom den genre! Istället för att skrika och härja så lyssnar jag på hårdrocken och använder det som en slagpåse istället. Jag spöar på den med mina arga känslor och efter några låtar känns allt bra igen...

Musik är något jag lever för. Jag lägger ned minst tre timmar om dagen till musik, kanske inte så länge, men länge nog för att få en daglig dos. Vissa låtar lyssnar jag mer på än andra. Jag kommer nog aldrig sluta lyssna eller ens försöka komma ihåg när jag började lyssna på musik. Det kom säkert till mig redan innan jag föddes. Det sägs ju att musik stimulerar bebisar och att viss musik till och med kan göra dem smartare. Sofie, spela musik för din son, dotter eller vad det nu blir, så kanske den blir smartare än andra. Hehe... Nej, men ja! Musik räddade mig under skolgången och den kommer att rädda mig vid väldigt jobbiga situationer. Texterna jag skrivit här nere är från riktiga låtar, det är inte något jag har hittat på. Vissa texter kan kännas igen från episka låtar som Pokerface, Bad Romance. Men jag tänker inte berätta var dessa texter kommer ifrån eftersom de är några av de texter jag verkligen lyssnar noga på, jag lyssnar på alla texter noga... KUKEN!!!!!

::I wanna roll with her a hard pair we will be. A little gambling is fun when you're with me, I love it. Russian Roulette is not the same without a gun! And baby when it's love, if its not rough, it isn't fun, fun... I'm your biggest fan I'll follow you until you love me!
Papa-Paparazzi, baby there's no other superstar. You know that I'll be your - Papa-Paparazzi!::

::I want your love and I want your revenge. You and me could write a bad romance!
I want your love and All your lovers' revenge. You and me could write a bad romance
Rah-rah-ah-ah-ah-ah! Roma-roma-mamaa! Ga-ga-ooh-la-la! Want your bad romance.
I want your love and I want your revenge. I want your love, I don't wanna be friends...
Je veux ton amour, Et je veux ta revanche. J'veux ton amour, I don't wanna be friends...::

::Something always brings me back to you. It never takes too long.
No matter what I say or do I'll still feel you here 'til the moment I'm gone. You hold me without touch. You keep me without chains.
I never wanted anything so much than to drown in your love and not feel your reign.
Set me free, leave me be. I don't want to fall another moment into your gravity. Here I am and I stand so tall, just the way I'm supposed to be. But you're on to me and all over me.
You loved me 'cause I'm fragile. When I thought that I was strong.
But you touch me for a little while and all my fragile strength is gone. I live here on my knees as I try to make you see that you're everything I think I need here on the ground. But you're neither friend nor foe though, I can't seem to let you go.
The one thing that I still know is that you're keeping me down!::

::Seems like it was yesterday when I saw your face.
You told me how proud you were but I walked away
If only I knew what I know today...

I would hold you in my arms, I would take the pain away
Thank you for all you've done, Forgive all your mistakes
There's nothing I wouldn't do to hear your voice again
Sometimes I want to call you but I know you won't be there

I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do. And I've hurt myself by hurting you. Some days I feel broke inside but I won't admit, sometimes I just want to hide 'cause it's you I miss. You know it's so hard to say goodbye when it comes to this!

Would you tell me I was wrong? Would you help me understand?
Are you looking down upon me? Are you proud of who I am?
There's nothing I wouldn't do, To have just one more chance
To look into your eyes and see you looking back!

I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do...
And I've hurt myself. If I had just one more day, I would tell you how much that. I've missed you since you've been away...
Oh, it's dangerous. It's so out of line to try to turn back time.
I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do...
And I've hurt myself... by hurting you...::

::Is it all blue skies, Fun and games untill you fall
Then you're left without anyone at all, You're riding on a shooting star. With a smile upon your face, but soon the shine fades.
And you're left out all alone, wondering where did they all go?
Been jaded, hated. Who'll be around when the limelight's faded?
Been shut down, pushed out. Made to smile when I wanted to frown!::

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar