tisdag 2 februari 2010

I Wanna Show All Of My Haters Love! Del 2 av ?

Hmmm... haha. Jag tänker hålla vad jag lovar. Jag tänker berätta om min bok i det här inlägget. Den första boken i min serie Different Matters var något av det drygaste skiten jag gått igenom i hela mitt liv. Min inspiration till det hela kom från en sida på internet, som hette Venusnoveller.nu och på denna sida så la folk upp sex noveller de skrivit. Det fanns en historia på den som kallades Showtime och den handlade om en CIA agent som utav misstag hamnar mitt bland livet på sex stycken sköna kända kvinnor. Hela den börjar i en hiss på ett hotell. Han hamnar i denna hissen med tre stora stjärnor från Hollywood och de fastnar i hissen efter ett mindre strömavbrott. En sak leder till en annan och plötsligt så har vi en hel skön bok. Det var spännande, erotiskt och drama. Jag var som fast och jag ville göra detta själv. Jag ville också skriva en bok som denna och då föddes "Different Matters: The First Time"! Jag hade en idé från första början om att en kille från Sverige skulle få till det med en utvald kändis. Denna kända kvinna var Christina Aguilera, själv-fucking-klart! Boken blev skriven av mig och de känslor jag hade under tiden kom ut i texten. Det här var under tiden jag gick på Bäckbyskolan i Västerås. Det helvete jag hade där hamnade i texten. Ju mer jag skrev, ju stabilare blev historien. Jag valde att använda mitt egna namn i början. Jag ville vara med om äventyr och sex, jag tyckte det var skit bra. Men ju djupare historien blev ju jobbigare fick min hjälte. Han var med om saker man ofta drömmer om...

Följande är väldigt avslöjande och kan ta bort charmen av boken. Läs på egen risk och underhålls av den informationen ni erbjuds.
Typ halvvägs in i boken förändrades allt. Jag bytte namn på min hjälte, till något passande. Från Esbjörn till Chris. Det var ett av de val som förändrade allt. Men tack vare det som kom bara mer och mer frågor. Det var roligt som fan och skriva. Jag försökte hålla spänningen på topp, så jag slängde in stora dröm tillfällen och extrema hjälte innehåll. De kända kvinnorna fick vara med om saker de annars inte få vara, de blev skadade, skjutna och några dog. Chris ställdes inför svåra val och det blev bara svårare och svårare. Många gånger så trodde jag att jag inte skulle kunna ta honom ur vissa situationer. Sedan så lånade jag vissa händelser ifrån Showtime, saker som jag tyckte var bra. Vid ett tillfälle så blir en fest förstörd på grund av mentalt störd och av ren olycka så valde jag att döda Britney, men i boken så förklaras det som ett hemskt misstag och det här händer i mitten typ. Det gör att allt blir skit jobbigt och historien hamnar i ett långvarit mörker och det händer bara hemska saker. Men det är först nära slutet som den extrema vändning kom. Det som skulle skapa hela andra boken och göra den till det bästa verk jag någonsin gjort och imorgon så fortsätter jag det stora avslöjandet av min serie. Nu ska jag gå och bajsa!! :D :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar