måndag 1 februari 2010

I Wanna Show All Of My Haters Love! Del 1 av ?

This song is for you! Jag fick lust att skriva några rader till mina vänner som läser detta. Jag vet inte riktigt hur långt jag vill gå med den här bloggen. Jag vill se den växa och bli en del av internet. Jag är redo att bli en av de största there is! Ja, jag är så stöddig och det är så det alltid kommer vara. Men det är inte det mål jag har i livet. Mitt mål i detta patetiska lilla skit till liv är att skriva klart min bokserie och se den på bokhyllor världen över och bli känd som "The Different Matters Writer"! Jag tänker bli den fantisi historie berättaren jag alltid velat vara. Först ville jag göra en serie på sex stycken böcker, men det tar för lång tid och kan bli något som blir sent. Så efter en träff med Sofie som tyckte hon att det lät lite väl orimligt, vilket fick mig att ta några tanke ställare. Jag är mitt i produktionen av den andra boken och det blev bestämt att det räcker med tre böcker. Hjälten jag skriver om behöver inte tre böcker för att rädda jorden. Jag kan göra en mindre novell samling som kan runda av hela hans liv och det kan också vara bra med en sådan samling, för att förklara vissa saker också. Det finns många saker som är skit svåra att förklara i tre böcker för att man ska kunna förstå.

Jag vill bara gå igen några saker med mina trogna läsare om just historien i historian. Det är inte så svårt. Och det kan vara bra för mig att komma igång lite sakta men säkert. Den första boken är en ren tolkning av min fantasi, med massor med vändningar och händelser. Självklart så är det massor med sex i den också. Jag började skriva när jag omkring sexton, sjutton år gammal eller något sånt, om inte yngre... Det var den första största utmaningen i hela mitt liv. Jag hade aldrig tidigare skrivit en hel novell själv, inte en som handlade om något så invecklat som den historian. Ju mer jag skrev, ju mer fick den liv. Jag hade en original ide om att min huvudkaraktär skulle få träffa en med kända kvinnor, de skulle vara villiga att göra allt för honom, ha sex och bara finnas där för honom. Jag visste inte alls vad jag gav mig in på och i nästa post går jag in mer i detalj och ger er en näst in till fullbordad intro till hela alltihopa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar