fredag 16 april 2010

Men för helvete K-B! Jag har tid med dig, bara du frågar!

I många fall så skulle jag kunna säga att musik är bra att ha och att det är viktig del av mänsklig välbefinnande! Glöm det. Det viktigaste man kan ha användning för är hörsel. Den tillåter dig att höra på musik och film, två delar av livet som hjälper en att växa. Hörselen är för dig att lyssna med. Att lyssna med när du pratar med någon för att kunna få höra deras svar. Dina vänner kan många gånger ha något att säga dig, både gott och ont, beroende på om du är en elak person eller god. Jag har haft erfarenhet av att båda höra ont och en väldig massa gott. Och då kommer vi till en annan viktig del av livet. Vänner. De är dem som finns där för dig i dina mörkaste stunder, för att ta hand om dig, för att trösta dig och lova dig att det finns ljus bortom mörkret. Vänner är de som gärna delar en vinst med dig, och då menar jag inte pengar eller andra skatter, då menar jag de stunder när man skrattar och har roligt i en grupp. Jag vet att många gånger i livet så kommer många motgångar och otrevligheter som kan vara svåra att brottas med själv. Då är vänner det bästa man kan ha... inte bara vänner... utan också familj. De är det gäng som ska hjälpa dig genom livet, det är det gänget som hjälper dig att bära på tunga bördor, bara du väljer att dela med dig och låter de lyssna på dig. Var inte rädd att prata med någon. Var inte rädd att dela med dig av de bördor du har, det finns alltid någon där som hjälper till. Det finns alltid en hand att hålla. Det finns alltid någon där som vill lyfta upp dig när du fallit. Var snäll mot dina nära och kära, så är de snälla mot dig. Jag vet att jag har vänner, familj som är redo att höra mig, som är redo att hjälpa mig om jag fallit i mörker. Jag skulle aldrig, jag kommer aldrig tveka att ropa. Jag vet att någon hör mig... alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar