torsdag 15 april 2010

Hope and Faith are The Key to Life

Som vanligt... natt och mörker ute. Men det blinkar och flimrar bland molnen. Jag sitter här i det milda skenet från datorskärmen. Den har omfamnat mig och håller mig varm. Ibland hörs djupa toner som får mina fönster att darra, jag känner det också i bröstet, speciellt om det går av en bomb omkring trehundra meter bort eller närmre. Jag är inte rädd att kriget ska nå oss eftersom det är på andra sidan väggen de slåss. Allt där handlar bara om vad politiker säger. Jag orkar inte tänka på allt skit de bråkar om. Om ungdomarna bara hade lyssnat och gjort som poliserna sa, så hade vi aldrig behövt se den här väggen resas. Den har skadat vårt samhälle och den kommer väl snart komma upp på andra ställen på jorden. Fast då blir de väl bara temporärt tills de nya maskinerna sätts i bruk... Vi får hoppas att det kommer lösa allt våld. --- Fantasi av Esbjörn!

Har inte hänt så mycket idag... Jag har använt datorn i stort sätt hela dagen. Jag gjorde den här bakgrundsbilder:



Här nedanför kommer några saker som Dr Cox har sagt i serien Scrubs!

"Nybörjare, det enda sättet du kan vara mindre produktiva just nu är om du faktiskt var den vägg där du lutar sig mot, naturligtvis, då du skulle ge någon idiot med en vägg som att luta sig mot och reflektera över vad en åsna han verkligen. Jag vet, här är det en gåta, men inte du oroa dig för det, jag ska ta itu med denna rätt upp och ner. Under tiden kan du åtminstone låtsas göra något arbete, och till höger om nu, även om du inte har din korg, det bara en fantastisk tid för dig att hoppa bort, Shirley ... hoppa bort ... hoppa bort ... hoppa bort, hoppa, hoppa, hoppa till min loo, Woohoo!"

"Loretta, slappna av. Jag har varit med i alla löjliga TV-inducerad panik finns - gift piller, sars, West Nile, North Face, South Fork, East River, apkoppor, pop klippor, ormar i toaletten, galna ko-sjuka, fågelinfluensa, Swine influensa, och uppriktigt sagt alla andra influensa som man kan egentligen bara fånga om du faktiskt hade sex med djuret det är uppkallad efter. Och som en avskedsgåva, vill jag säga dig detta - komma fram till två symtom, kräkningar och diarré. Orsak är det bara inte E.coli såvida"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar