torsdag 1 juli 2010

Esbjörn, Sofie och Christina

Idag så fick jag träffa Sofie och Neo! Det var väldigt roligt att få se henne igen och den lilla grabben, han är så söt nu! Jag kan se hur glad Sofie är över sin första son. Det är en helt otrolig upplevelse faktiskt, att få se hur glad en kvinna kan vara över ett litet barn, inte så konstigt eftersom det är hennes egna barn. Hon berättade för mig idag att hon får för sig en massa saker när hon är ute och går med sin son, hon tror att folk ska ta honom ifrån henne och det låter hemskt. Det är inte så konstigt eftersom det händer andra kvinnor också, inte så konstigt när de blivit nya föräldrar. Det är helt ny upplevelse i livet och man vill inte att något ska hända. Jag vill säga till Sofie att det är ingen fara, vem skulle vilja ta ett oskyldigt barn. Var inte rädd och försök att inte tänka på det. Hade jag barn skulle jag nog vara lika orolig.

Gå vidare... Det här är kanske konstigt, men när jag träffade Sofie och Neo så kändes det väldigt betryggande. Det kändes bekvämt att vara med henne och grabben, som om jag typ är bror eller något med Sofie, det är svårt att förklara men det känns som om jag är en del av Neos liv. Kanske har göra med att jag träffade Sofie ofta när hon var gravid, eftersom vid varje nytt besök så hade graviditeten gått lite längre. Jag vet inte vad jag ska tro. Vad som händer så kommer jag få träffa de båda flera gånger de närmaste åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar