torsdag 25 augusti 2011

Vad döljer sig, är det ödet eller så är Esbjörn galen!

Jag undrar ibland eller bara idag faktiskt, om det där ödet finns verkligen! Jag vill inte att någon bestämmer över mitt liv eftersom då försvinner all mening. Varför ska man då sträva efter något? Varför ska man då hoppas på bra saker? Men nu säger att ödet finns. Det betyder inget, men det är torsdag. Viktor skulle ha jobbat men är sjuk, så Sonia kom istället. Förra torsdagen träffade jag Sofie. När nästa torsdag kommer, kommer något trevligt hända då också. Gör det det så finns ett samband. Jag gillar det inte. Men det är som de säger i en av Matrix filmerna.

"Because you didn't come here to make the choice, you've already made it. You're here to try to understand *why* you made it. I thought you'd have figured that out by now."

Det stämmer ungefär med vad jag vill ha sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar