fredag 29 januari 2010

Salvation Of Lost Souls

Varför? Hur? Var? När? Den? Det? Här? Där?
Jag funderar på många saker ibland, jag tänker på jobbiga saker, glada saker och otrevliga saker. Jag tänker ofta på döden och varför det är så missförstått. Vad är man rädd för? Vad händer när man dör? Tar man vägen någon stans? Himmel? Helvete? Jorden? Får man en ny chans på det liv man haft? Kommer man till en plats man drömt om, som en plats man alltid velat vara på? Jag vill tro på det! Haha, lyssna på det där till exempel... Det kommer ner till tro, trots att jag inte är troende på en högre kraft som det nu kallas! Det finns ingen Gud och det kommer aldrig finnas, det är ingen som styr och ställer. Religion är något som har skapats för att ha kontroll och se till att människor gör som de blir tillsagda. Men, kom igen, tänk efter. De vill att du läser en bok, Bibeln, och i denna står det vad du ska tro på och vem du ska lyssna på, Gud, Jesus och en jävla massa andra "profeter". Bibeln skapades 300 år efter "Jesus Kristus" död, de samlade ihop alla dessa texter, satte sig ned och sakta men säkert så skapade de en kraft, en bok, en enormt stor kedja som de användes av för att kedja fast mänskligheten. De djupt troende är dessa som är fast kedjade på marken. De går inte att prata med om man inte tror på det som de tror på, de berättar för en att de kan höra Gud och ibland se "honom" efter att han uppenbarar sig för dessa utvalda. Men det är sällsynt att de "ser Gud", det är mer att det är en ängel, Jesus eller Jungfru Maria som uppenbarar sig på en jävla massa saker, rostade brödbitar, dörrar, träd, mat och så vidare och vidare och vidare!!

Jag själv, Jag Esbjörn har insett att Bibeln, Gud och Jesus bara är skit! Jag vet, jag vet, det är inte rätt mig att säga så... Jo det är det visst! Jag har valt att göra mig hörd och det genom bloggen. Eller genom denna text. Jag kan inte tro på något som känns/är påtvingat. Säg för fan inte att jag är dum eller inte har rätt att uttala mig för det gör jag bäst fan jag vill. Jag lyssnar på fakta och vetenskap, och dessa två saker har berättat för mig att religion kan ifrågasättas. Det är så mycket religion har fel om att det är sjukt, nej, det är rent ut sagt för jävligt vad religion gör mot mänskligheten. Kolla vad Islam har gjort i Mellanöstern. Det är enkelt: Kvinnor är horor om de uttrycker sig och är Männen som styr! I de länderna dödas kvinnor för att de just är kvinnor. Jag har sett vad som kan hända med en flicka på 15 år, som har haft samlag med en pojke... Hon blir stenad till döds av en grupp män, typ 20 man. Det var näst intill det vidrigaste jag sett, speciellt när man kan höra flickan skrika om nåd för att sedan bli krossad av en stor sten på huvudet. Hon var en hora i männens ögon. Det är vidrigt. Kvinnor får inte säga något, de får inte göra något, de får inte ha sex, knappt om de är gifta eller bara tillsammans med någon... Kvinnorna får bli förnedrade, dödade, misshandlade bara för att det ingår i Islam, det är ingen hemlighet, jag är inte rädd för att uttala mig gällande detta. Jag tycker inte om kvinnomisshandel, våldtäkt eller något annat kränkande mot kvinnor. Jag tycker inte heller om misshandel på män, när en eller fler kvinnor slår ned en man, vilket också är helt fel. Men jag har ett undantag; det är kvinnor som anklagar en man eller fler män för våldtäkt. 8/10 fall gällande våldtäkt på kvinnor i olika åldrar handlar ofta om att de har blivit alkohol inblandat. Som denna historia som jag hörde förr: Det var en sjutton årig flicka som anklagade en kille för våldtäkt, hon vann nästan rättegången ända tills det kom fram ett motbevis... ett band som blev inspelat samma kväll som när hon blev våldtagen, där hon klart och tydligt bad som smått våldsamt sex. Hon hade druckit en liten slurk också. Rättegången lades ned på kille och hon fick betala skadestånd till honom...

Men tänk på det jag har tagit upp: Var kommer man när man dör? Hur mycket i Bibeln är sanning? ÄR religion en form av makt för att hålla ett stadigt grepp över människan? Varför är kvinnor mest utsatta i Mellanöstern? När är en våldtäkt verkligen en våldtäkt? Det är vissa saker jag tänker på? Tänk på detta också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar