torsdag 28 januari 2010

I can see my own halo... halo, halo, haeelllooo!!

Jag undrar ibland, hur min framtid ser ut? Jag började tänka lite idag när jag nu ska börja äta två mediciner. Vad kommer jag göra om tio år? Kommer jag att fortfarande att leva om tio år? Kan jag fortfarande andas själv då? Kommer jag att ens leva i fem år till? Jobbigt läget kan man tycka, men jag är positiv och inte rädd. Nu i sommar så tänker jag försöka förändra mitt liv, försöker komma vidare med livets steg. Jag ska försöka skaffa en flickvän, eller nått sånt. Det är ett måste, eller det känns som ett måste för jag vill också uppleva kärlek någon gång. Och jag ska planera ett datum att ge ut min bok! AAHH! Kanske inte! Jag ska se till att göra klart några smånoveller först, slänga ihop dem i en liten bok och se om någon vill publicera! Det är något av en dröm jag har att en dag få se en bok av mig stående på en hylla i en affär.

Tillbaka till det andra viktiga. En girlfriend! Det skulle vara underbart för mig att få ha en tjej vid min sida. Jag tror faktiskt att jag skulle bli en helt ny människa, jag skulle bli mer älskande och jag skulle antagligen älska henne tills jag verkligen dör som en gammal man... Jag kan se henne framför mig, hur hon säger att hon älskar mig och kysser mig passionerat. Men nu ska vi inte drömma eller fantisera, nu ska vi se till att få detta gjort. Jag tror allt skulle förändras. Det skulle det lugnt och det skulle vara skit bra! Fast då har vi cockblockern att jag är en fucking fegis som är blygare än blyg. Som jag tycker att det borde vara; att tjejen jag träffar är någons vän eller nått sånt, på något konstigt jävla vänster så kan jag prata lättare med vänner till någon. För då kan man ha personen som jag känner vara med och hålla snacket igång och kanske berätta historier eller något!

Än så länge så är jag inte rädd för döden... okej... JAG ÄR FAN LIVRÄDD!! Men vad är jag rädd för, jag ska fan inte dö först om 20 - 30 - 40 - 50 år! Jag kommer aldrig ge upp och jag tvär vägrar att tänka på slutet. Jag kan vara säker än så länge. Låt oss tänka lite grann här... det är 2010 och jag har levt längre än jag trodde och jag tror faktiskt att jag kommer leva om fem år också och då kan jag känna mig säker. Läs nu för fan inte det här och tro att jag har gett upp och vill ta livet av mig, nej då! Först ska jag se Sonia gifta sig med sin Jocke, ser fram emot det, sedan ska jag få träffa Sofie och hennes bebis, vilket konstigt nog känns enormt för mig och då är det inte ens mitt egna barn, som jag hoppas på att få någon dag själv. Om du läser detta Sofie så vill jag att du ska veta att du är min bästa vän och att få se dig vänta barn gör mig väldigt glad. Jag vet att ni har försökt länge och äntligen så kommer det hända dig. Var beredd på allt när det gäller din dotter eller son, tänk på att det blir du och Mattan som formar barnet. Det blir ni som skapar och ger detta barn det liv som ni vill att det ska ha. Du kommer vara en helt underbar mamma och det är nu ditt liv verkligen börjar. (MILF) hahahaha! Jag älskar dig, du är underbar och en skit härlig vän... Du också Sonia :P...

1 kommentar:

  1. Tack snälla Esbjörn för dom fiiina orden du skrivit till mig=)
    Jag blir verkligen så glad och tacksam för det!! Det ska bli roligt att få dela min glädje med dig, vilket jag redan har gjort.
    Jag är glad för att jag kan finnas för dig och att du känner att jag gör det när du behöver det.
    Vi ses snart vännen. Mattan hälsar till dig=)

    //Sofie

    SvaraRadera